Jeszcze w listopadzie zakończy się rozbudowa ulicy Przemysłowej w Stalowej Woli. Ale to nie koniec inwestycji drogowych w tej części miasta. Starostwo Powiatowe już rozpoczęło starania, aby w nadchodzącym roku przebudować ulicę Klasztorną.

Czy miasta z południa Polski wykorzystują nowe technologie do inteligentnego rozwoju transportu i infrastruktury, aby polepszyć jakość życia mieszkańców? Jak oszczędzać energię w mieście? Czy zagospodarowanie odpadów komunalnych może obniżyć koszty ciepła i prądu? Czy szwedzkie, niemieckie czy norweskie miasta są smart? Na powyższe pytania odpowiedzi szukać będą eksperci, politycy oraz samorządowcy podczas V Ogólnopolskiego Kongresu Smart – Inteligentne Miasta, który odbędzie się 23 listopada 2015 roku w Krakowie. Jednym z patronów medialnych Kongresu jest Magazyn Nadsański „Nasz Czas”.

Trwa kompletowanie załogi w Zakładzie Mechaniczno – Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli. Tak, by zakład pracował na dwie zmiany. Jeszcze przed otwarciem pracowały w nim 63 osoby. Ze Stalowej Woli, a także z gmin, które podpisały z Miejskim Zakładem Komunalnym porozumienie o dostarczaniu śmieci. Ile można zarobić w nowym stalowowolskim zakładzie i jak się tu pracuje? Zobaczmy zakład od środka.

W Stalowej Woli najwyższy czas wymienić większość taboru miejskiego przewoźnika. Na autobusy tanie w eksploatacji, z klimatyzacją, z wi-fi. Autobusy wyposażone w część tych udogodnień wożą pasażerów choćby w Rzeszowie. Wcale nie musimy być gorsi. Nowoczesne pojazdy kupi Miejski Zakład Komunalny, który od grudnia będzie zarządzać transportem publicznym w Stalowej Woli. Jest realna szansa, że pojawią się pojazdy elektryczne.